Les xarxes socials cada cop van
adquirint un major protagonisme en la captació dels millors
professionals per part dels experts en Recursos Humans, que les
utilitzen per a buscar i atraure el talent. Però quin és l’ús que se
n’està fent en la recerca de feina a Espanya?
Recentment Adecco ha
publicat els resultats d’un estudi sobre l’ús de les xarxes socials i
professionals en la recerca de feina a l’informe anomenat Informe Global Adecco 2014: Búsqueda de empleo y reputación digital 3.0
. L’estudi destaca que a Espanya el 69,8% de les persones que busquen
feina ja ho fa a través de les xarxes socials i que les més utilitzades
són en primer lloc LinkedIn amb un 64,1%, seguit de Twitter i Facebook
amb un 19,5% i 11,3% respectivament.
En relació al perfil de persona que més utilitza les xarxes per a la recerca de feina seria el següent:
- Les dones són les que més l’utilitzen (78,3% vs. 68,6% d’homes).
- Els joves menors de 33 anys són els que més ús en fan (76,1%).
- Segons augmenta el nivell d’estudis, també s’incrementa el percentatge del seu ús.
- Els percentatges no varien si es comparen persones en situació d’atur amb professionals que cerquen una millora professional; però són significament superiors si es tracta de persones que busquen la seva primera feina.
Algunes de les principals activitats que es poden realitzar a través d’aquestes xarxes quan cerquem feina són:
- Analitzar les pàgines dels potencials seleccionadors.
- Recerca activa d’ofertes de feina.
- Participar a diferents grups d’interès.
- Crear una bona xarxa de contactes per a fer networking.
- Sobretot, és fonamental crear i cuidar la nostra marca personal.
El bon ús de les xarxes també està
relacionat amb el nivell de competències digitals de què disposem. En
aquest sentit, la consultora RocaSalvatella
proposa 8 competències digitals importants per afrontar l’actual procés
de transformació digital i que esdevindran imprescindibles per als
professionals del segle XXI:
- Coneixement digital.
- Gestió de la informació.
- Comunicació digital.
- Treball en xarxa.
- Aprenentatge continuat.
- Visió estratègica.
- Lideratge en xarxa.
- Orientació al client
Les xarxes socials, ben
utilitzades, poden convertir-se en un aliat perfecte a l’hora de buscar
feina. Si busques resultats diferents, no facis sempre el mateix. Si
vols saber més de les xarxes socials, et recomanem que vinguis a fer
algunes de les activitats de recerca de feina 2.0 que trobaràs al nostre programa d’activitats.
Publicat per: Montse Sanz, Equip Tècnic de Barcelona Activa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario